zaterdag 20 december 2014

Baaien, hagedissen en verkenningstochten

18 december 2014
Vandaag hebben we heerlijk uitgeslapen en zijn we 's middags naar Blue Bay gereden. Dit is een klein strand bij een villapark. Hier hebben we gesnorkeld en genoten van de mooie onderwaterwereld. Rick heeft hier heel veel foto's gemaakt van de omgeving en daarnaast ook nog van de Curaçaose dieren. 


's Middags konden we inchecken bij Quints Travelodge en dat hebben we dan ook gedaan. Hier moest ik snel douchen en klaarmaken, want ik had 's avonds een kerstdiner bij de Ostrich Farm met Dolphin Suites en alle andere aansluitende bedrijven, zoals het Sea Aquarium en alles wat daarbij hoort. 







19 december 2014
Rick: 'Deze ochtend bracht ik Marije om 07.10 uur naar het werk, daar kreeg ik een rondleiding door het hotel en vertelde ze over haar dagelijkse werkzaamheden. Daarna had ik een ochtendje voor mijzelf, want Marije was pas om half 12 vrij. Ik ging in onze huurauto de omgeving verkennen. Als eerste ging ik naar de wijk Scharloo, daar staan allemaal oude koloniale panden, welke ik natuurlijk moest fotograferen! Plots kwam er een Antilliaanse vrouw naar me toe en verzocht mij, als toerist, om die wijk te mijden. Die wijk staat namelijk bekend om de criminaliteit en het hoge percentage drugsverslaafden. Na Scharloo ging ik richting Punda, waar ik onderweg stopte bij Bijblauw, Scubalodge, etc. Dat zijn mooie gerenoveerde koloniale panden waar nu hotels in zitten. Mijn verkenningstocht vervolgde ik richting Punda, en dan wel om precies te zijn de Drijvende Markt en Marshe Bieu. Daar heb ik fruit gekocht van de handelaren uit Venezuela. Het was toen al bijna half elf dus besloot ik om maar weer eens richting Bapor Kibra te rijden, waar Marije's hotel en Mambo Beach liggen. Voordat ik Marije op ging halen ging ik eerst nog even pelikanen en leguanen spotten bij Mambo Beach.' 



De drijvende markt in Punda


Om 11.30 uur was ik vrij en haalde Rick mij op van het werk. Als eerst gingen we nog even langs de supermarkt om een stokbroodje met kruidenboter te halen en nog wat andere boodschapjes. Daarna gingen we nog even langs onze studio om onze spullen te pakken. We gingen die middag namelijk naar Playa Lagun om te snorkelen. We hebben niet heel lang gesnorkeld, omdat Rick een van de twee snorkel sets gesloopt had. Bovendien waren de golven best hoog en dit vond ik niet echt prettig. Toen we uitgekeken waren bij Playa Lagun hadden we nog een kleine stop bij Playa Jeremi. Dit is een pittoresk baaitje, die met zonsondergang heel mooi moet zijn.


Playa Lagun

Playa Jeremi

's Avonds zijn we uit eten geweest bij Pincho Garden. Dit is een local restaurantje waar je verschillende soorten vlees en shrimps (garnalen) kan bestellen, deze worden geserveerd aan lange spiesen die boven de tafel 'hangen'. Wij hadden een mix van verschillende soorten vlees besteld, ook kregen we hier shrimps bij. Als bijgerecht kregen we broodjes, rijst, salade en yuca fries. Yuca fries zijn hele dikke patatten. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Danki voor de reactie !