woensdag 22 oktober 2014

Reunited with my family

Bon tardi, goedemiddag!

Deze keer een ontzettend lange post, waar ik me nu alvast voor ga verontschuldigen, want hij is echt erg lang! In deze post vertel ik namelijk alles wat ik afgelopen week heb beleefd met papa, mama en Freija. Ik hoop dat jullie het een leuke post vinden en daarnaast hoop ik ook dat jullie niet halverwege denken dat hij eigenlijk toch wel iets te lang is om te lezen! Graag lees ik jullie reacties van wat jullie er van vinden.

Omdat ik wel gewoon alle dagen moest werken haalden pap, mam en Freija me iedere keer na werktijd (om 15.30 uur en soms iets eerder) op om met z'n allen wat te gaan doen.

Vrijdag 10 oktober
Vandaag was dan eindelijk de dag: papa, mama en Freija vlogen over naar Curaçao om hier vakantie te vieren en natuurlijk mij op te komen zoeken! Wat ze niet wisten is dat ik ze op stond te wachten op het vliegveld. Toen ze me zagen staan waren ze direct erg verbaasd dat ik er was. Ik had ze namelijk een appje gestuurd met: 'Ik ben nu vrij, ga nu naar huis', dit terwijl ik juist al op het vliegveld stond te wachten tot ze door de douane heen waren en hun koffers hadden.

Zaterdag 11 oktober
Deze dag moest ik gewoon werken, dus hadden we afgesproken dat pap, mam en Freija om 15.00 uur bij Dolphin Suites zouden zijn. Vanuit hier gingen we direct naar het strand om daar lekker uit te rusten en bij te kletsen! Daarna gingen we nog een drankje doen bij Hemingway en even langs de Boulevard lopen, omdat je daar allerlei leuke winkeltjes hebt. Tegen half 8 zijn we weer richting Hemingway gelopen om hier te dineren.

Drankjes: Twee Awa di Limunchi (limoensap), 
Cocktail Sex on the Beach, en een Ananas sap

Tomatensoepje

Als toetje: brownies met vanille ijs!


Zondag 12 oktober
Op het programma: de grotten van Hato en Playa Lagun. De grotten van Hato waren erg mooi om te zien, echter moet ik eerlijk zeggen dat ik het niet voor herhaling vatbaar vind. De gids vertelde alles niet erg 'indrukwekkend', maar vertelde het alsof hij het verhaal al voor de zoveelste keer ophing (wat natuurlijk ook zo was) en daardoor klonk hij niet erg enthousiast.

In de grotten mocht je vrijwel geen foto's maken, dit in verband met recht op publiciteit. Wel waren er twee plekken waar je wel foto's mocht maken, dus hier heb ik natuurlijk wel mijn kans gepakt. Alleen de foto's zijn niet zo mooi geworden als ik had gehoopt, helaas.

Nadat we de grotten van Hato hadden gezien gingen we door naar Playa Lagun. Hier was ik zelf al een keer eerder geweest om te snorkelen, vandaar dat ik het pap, mam en Freija ook graag wilde laten zien. Hier hebben we nog best lang gelegen die middag. Vooral pap was erg enthousiast over het snorkelen, waar ik erg blij om was!

Als afsluiter van de dag zijn we nog uit eten geweest bij Rosso, een Italiaans restaurant die bij het Trupial Inn hotel zit.

Kueba di Hato: Grotten van Hato

Een kaartje voor de grotten van Hato kost 
Nafl. 14. Oftewel: 14 Antilliaanse Gulden

Grotten van Hato

Grotten van Hato


Een poes die ontzettend op poes Noortje lijkt

Een klein kreeftje in een slakkenhuisje


Maandag 13 oktober
Na mijn werk zijn we direct naar Punda gereden, want hier wilden mam, Freija en ik 'winkeltje in, winkeltje uit'. Zoals pap dat dan noemt. Alleen op een gegeven moment waren we hier wel een beetje klaar mee, want Freija en ik waren beiden niet helemaal lekker. Daarom zijn we we eerst op een terrasje gaan zitten om wat te drinken en even te relaxen. Daarna gingen we met z'n allen foto's maken bij de letters CURACAO en DUSHI. Vervolgens zijn we nog naar de Pontjesbrug gelopen om daar een aantal mooie foto's te maken. Als afsluiter van de avond zijn we weer terug gegaan naar het terrasje waar we die middag ook hadden gezeten, genaamd Plein Café Wilhelmina. Op de menukaart van dit terras staan de namen van verschillende prinsen en prinsessen van Nederland, en ook die van de koning en koningin. Als je bijvoorbeeld 'Constantijn' besteld krijg je tagliatelle met spinazie, champignon, ui en een witte roomsaus. En zo is 'Willem-Alexander' een varkensfilet in een gepaneerd jasje, met pepersaus of champignonsaus.





Dinsdag 14 oktober en woensdag 15 oktober
Op deze dag zijn we 's avonds weer naar Punda geweest. De vorige avond hadden we er immers zo lekker gegeten! We zijn ook weer bij Plein Café Wilhelmina gaan zitten om een hapje te eten, omdat we zeker wisten dat het hier goed zat qua 'diner'. Alleen hadden we dit keer natuurlijk wel een ander gerecht besteld dan de vorige avond. Later hebben we nog een aantal foto's gemaakt van 'Punda by night'.

Ook bleef ik deze dinsdagnacht gezellig overnachten in het Trupial Inn hotel. We hadden namelijk afgesproken dat ik een nachtje met pap, mam en Freija mee mocht om bij hun te overnachten. De volgende dag, woensdag hoefde ik toch pas om half 8 te beginnen op stage (in plaats van 7 uur) en dus kwam deze dag beter uit. Helaas had ik al een paar dagen last van mijn keel en was daardoor ook al een paar dagen erg moe. Toen ik op woensdag 15 oktober opstond toen de wekker om 05.00 uur (!) al ging, ben ik als eerst onder de douche gesprongen. Alleen toen ik me eenmaal verder wilde klaarmaken trok ik het eigenlijk niet meer. Ik bleef maar hoesten en proesten en had doordat ik de hele nacht ook al had liggen hoesten ook vrij weinig slaap gehad. Vandaar dat ik weer in bed ben gaan liggen. De wekker werd weer gezet, dit keer om half 8, zodat ik op dat tijdstip Marjan kon bellen om me ziek te melden. Gelukkig begreep ze dat ik thuis wilde blijven omdat ik niet lekker was. Ook had ze die dagen ervoor al gezegd dat ik wel eerder naar huis mocht gaan als ik me niet goed voelde. Alleen als ik op zo'n dag dan al eenmaal op stage ben, wil ik ook niet eerder naar huis omdat ik er toch al ben. 



De verlichte Pontjesbrug. Als het in de avond donker wordt, gaan de lichtjes bij de 
Pontjesbrug branden. Deze lichtjes zijn op bovenstaande foto te zien in verschillende 
kleuren, ook gaan ze over in verschillende kleuren, dat wil zeggen: van groen naar 
blauw en weer van blauw naar rood, etc. Erg leuk om te zien!

Woensdag 15 en donderdag 16 oktober
Deze nacht bleef ik weer overnachten in het Trupial Inn hotel. De volgende ochtend (donderdag de 16e) moest ik wel al om 07.00 uur beginnen, maar dat maakte dit keer niet uit. Pap, mam en Freija moesten toch al vroeg uit bed en vroeg weg, omdat ze vandaag naar Klein Curaçao gingen. 's Avonds zijn we weer een hapje gaan eten bij Rosso.

Vrijdag 17 oktober
Vrijdag 17 op zaterdag 18 oktober mocht ik, samen met Freija, in Dolphin Suites overnachten. Dit vanwege het 'Weet waar je werkt project'. Dit project houdt in: een overnachting in Dolphin Suites, inclusief gratis ontbijt bij Hemingway. Één ding is zeker: Dolphin Suites is echt een aanrader! En dat zeg ik nu niet alleen omdat ik er werk, maar ook omdat ik een overnachting heb gehad. Je kan er heerlijk slapen en het ontbijt bij Hemingway is super lekker en uitgebreid. Er zijn allerlei soorten broodjes, ook heb je fruit en veel verschillende soorten beleg, dan heb je ook nog keuze uit verschillende soorten drinken, zoals thee, koffie en sapjes. 

Zaterdag 18 oktober
Vandaag was het dan eindelijk zover! Om 11.00 uur gingen mam, Freija en ik met dolfijnen zwemmen! Ik keek hier de hele week al naar uit. We hadden namelijk in het begin van de week, op maandag al geregeld dat we dit zouden gaan doen, en nu ging het daadwerkelijk gebeuren! 

Het was echt een ontzettend leuke ervaring! Als ik vanuit stage in mijn pauzes altijd al bij de dolfijnen ging kijken of bij de shows, werd ik al helemaal vrolijk. Nou, nu werd ik nóg vrolijker, omdat je ze ook mocht aanraken en aaien. Als eerst kregen we om 11.00 uur een kort introductiefilmpje, met daarin wat je wel en niet moest doen. Daarna werden er groepjes gemaakt van 6 personen, want per 6 personen zwem je met 2 dolfijnen. Toen de groepjes gevormd waren gingen we naar buiten om flippers aan te doen en daarna gingen we dan ook echt in het water!



Zondag 19 oktober
Zondag was helaas de laatste dag dat pap, mam en Freija in Curaçao waren. En ook deze dag werd ik weer wakker in Trupial Inn. Dit keer heb ik er ook lekker kunnen ontbijten, omdat ik kon uitslapen en verder geen verplichtingen had. Bij het uitchecken werd er verteld dat Arke Fly vertraging had en dat pap, mam en Freija om 22.00 uur terug naar Nederland vlogen in plaats van om 20.00 uur. 

We zijn daarom nog maar naar Mambo Beach gegaan en hebben daar lekker gerelaxt. Ook hebben we daar rond 16.30 uur nog wat gegeten, zodat de family niet met een lege maag het vliegtuig in ging, haha. 

Ik vind het erg jammer dat ze nu weer weg zijn, want ik heb een ontzettend leuke week met ze gehad! Ook was het super leuk om ze nu te laten zien waar ik mijn 'nieuwe leven' ben opgestart en wat er hier allemaal te doen valt en wat ik zoal doe in mijn vrije tijd hier.

Liefs,
Marije

4 opmerkingen:

  1. Leuk om je verhaal nog een keer te lezen :) Veel leuke dingen gedaan! Blij dat je hebt genoten van afgelopen week dat je ouders er waren. Nu aftellen totdat ik kom, nog 8 weken te gaan! <3

    Liefs van mij xxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marije, Hartstikke leuk om de week nog es vanuit jouw perspectief opnieuw te beleven. De week ging snel voorbij, maar "Time flies when you're having fun", zo is het nu eenmaal. Het snorkelen was inderdaad mijn favoriete bezigheid! Fantastisch om vissen 'live' te zien die je anders alleen op TV ziet. En zelfs een heuse Inktvis gezien! Mooi om te zien hoe hij de kleuren van de bodem aanneemt. Ook het zwemmen naast en het aanraken van de Zeeschildpad was een aparte ervaring. Natuurlijk was het ook mooi om te beleven hoe jouw wereld er uitziet daar op Korsou. Niet alleen een heel fijn stageadres op een tropisch eiland. Maar ook een schat aan levenservaring doe je daar op. Ik heb er genoten maarrrrr ................... Ta hasi kalor!! Ayo! Tata.

      Verwijderen
  2. Ook ik heb genoten van een prachtige week. Fijn om te zien hoe je daar woont en werkt. Nu heb ik een beeld bij de verhalen die je verteld en kan ik me beter inleven hoe je daar leeft.
    Knap hoe je daar in je eentje er wat moois van maakt. Petje af. Je hebt al heel wat levenservaring opgedaan heb ik gemerkt.
    Wij hadden jou als personal guide afgelopen week. Je hebt ons prachtige plekken laten zien. Voor mij wat het strand bij Playa Lagun het mooist om te snorkelen. ' s Ochtends vroeg kwamen de vissers met hun bootjes aan land met hun gevangen vis in emmers. ter plekke maakten ze het verkoop klaar. Zo mooi om te zien. Dan dineren bij Hemingway Mambo Beach, met je blote voeten in het zand vlak aan zee. Ik had best nog een paar dagen langer willen genieten van ons samenzijn. Tijd ging snel. Jij kunt nu uitkijken naar de komst van Rick, dan gaan jullie samen Curacao ontdekken. Blijf vooral verhalen en foto's posten op je blog hoor! Van mij een sunchi en abraso. Liefs tete.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marije. Zo te lezen een super week achter de rug met je ouders en fijn. Mooie herinneringen gemaakt en over 8 weken kont je vriend je bezoeken. Kun je daar weer mooi naar uitkijken.
    Geniet van je stage daar. Het is een super mooi eiland!
    Groetjed Marjan

    BeantwoordenVerwijderen

Danki voor de reactie !