dinsdag 4 november 2014

Hello november

Lieve allemaal,

Vandaag is het alweer 4 november! Op de een of andere manier gaat de tijd hier hoppi snel! Ik kan eigenlijk nog steeds niet geloven dat ik hier al weer twee (!) maanden zit. Om eerlijk te zijn maak ik de laatste tijd ook steeds minder foto's. Dat komt echt omdat ik alles hier een beetje normaal ben gaan  vinden. Net zoals dat je, als je in Nederland woont, ook niet elke dag je camera mee neemt om overal en nergens foto's van te maken. Nou, dat doe ik dus hier de laatste tijd ook niet echt meer. Alleen als ik echt naar bijzondere plekken ga zal ik dat sowieso wel doen! Vooral als Rick hier in december is, dan ga ik heel veel ondernemen, omdat we dan ook een autootje huren zodat we veel kunnen zien. Dus in de week van 16 tot en met 30 december, of daarna, zullen vele foto's volgen van de mooiste, leukste plekken op Curaçao! En voor nu geniet ik gewoon van mijn stage, het strand, het af en toe uitgaan en het 's avonds lekker tijd voor mezelf pakken en GTST kijken of gewoon een beetje het internet afstruinen.


Op stage gaat het heel goed! Wat ik natuurlijk nog helemaal niet heb verteld is dat ik ondertussen ook mee loop achter de receptie! Dus dan weet iedereen dat nu, voor zover jullie het nog niet hadden gehoord van mijn ouders of Rick, haha. Maar het zit dus zo: in oktober ging Daphne, reception trainee, helaas weer naar Nederland omdat haar stage afgelopen was. Alleen vandaag begon pas de nieuwe reception trainee en hadden ze dus voor die paar week geen extra receptiemedewerker. Daarom werd aan mij de vraag gesteld of ik het leuk zou vinden om die plek in te nemen, waar ik natuurlijk geen nee tegen kon zeggen! Het leek mij super leuk om ook eens de gasten te leren kennen én natuurlijk te leren hoe het nou in zijn werk gaat als je achter de receptie werkt. In het begin heeft Daphne me in gewerkt, dus iedere keer als ik een receptie shift moest draaien was ik met haar. Ze had ook een handboek gemaakt, dus daar stond eigenlijk praktisch alles in wat je moet doen als je achter de receptie werkt. Ik hoefde alleen maar ochtend shifts te werken, wat betekend: van 07.00 tot 15.30 uur werken. Alleen was ik altijd 11.30 uur of 12.30 uur klaar achter de receptie en kon ik dan eerst pauze houden en dan na de pauze mijn eindtijd nog als facility trainee aan de slag. Dus zegmaar mijn gewone werkzaamheden die ik voor mijn stage moet doen. 

Omdat de nieuwe stagiaire er nu is hoef ik nog maar zes receptieshifts te draaien, namelijk aankomende woensdag, donderdag en vrijdag en dan volgende week ook nog drie dagen. Ook moet ik een paar van die dagen samen met de nieuwe stagiaire werken. Echt super leuk dat ik, ondanks dat ik zelf niet officieel receptiemedewerker of receptiestagiaire ben, haar toch een beetje mag inwerken. Eigenlijk vind ik het aan de ene kant best jammer dat ik dan weer moet stoppen met achter de receptie werken, want ik heb het echt heel leuk gevonden om ook die kant te leren kennen. Aan de andere kant ook wel weer lekker om gewoon weer mijn 'eigen ding' te moeten doen. Want soms is het echt even de knop weer omdraaien als je van receptie naar facility gaat. 

Gisteren kreeg ik ook van Karen, de receptiemedewerkster die al vijf jaar lang bij Dolphin Suites werkt, te horen dat ik het super doe! Ook had ze al een keer gezegd dat ik een hele leuke, lieve uitstraling heb. Echt super leuk om te horen! Marjan zei gisteren dat ik het super heb gedaan achter de receptie, nog weer een compliment dus. Ben echt blij dat ze zulke dingen dan ook zeggen, dan weet ik zelf ook of ik het goed doe of niet. Al zou ik het niet goed doen, zou ik het nog graag willen horen, dan zou ik tenminste weten dat ik het niet goed doe en dan zou ik vragen hoe ik het wel goed kan doen. Maar dat is nu niet het geval gelukkig.




3 opmerkingen:

  1. Blij dat je t zo naar je zin hebt daar en super dat t zo goed gaat met je stage! :D top hoor! Ik ben trots op je! <3 Ga zo door :)

    Liefs mij xxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marije! Mooi stukje weer geschreven hoor. Ik begrijp dat ze je erg gaan missen daar bij DS in februari ! En jij hen ook een beetje natuurlijk. Gelukkig kunnen wij dan weer een tijdje van je 'uitstraling' genieten! Al is dat dan ook maar weer tijdelijk, omdat het volgende buitenlandavontuur dan alweer snel lonkt............. ;o)). Ga zo door!! Papa.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey topperrrrr, trots op je dat het zo goed gaat! Elke dag ga je met heel veel zin naar je stage. Fijn dat ze jou zeggen dat je het prima doet. Je heb een positieve uitstraling en blijf dat vooral houden! Jouw inzet wordt gewaardeerd en beloond. Je mocht immers af en toe eerder stoppen met werken om van onze komst te genieten. Lieve mensen waar je mee werkt :D Je zal het nog missen straks als je terug bent. Maar gelukkig wachten hier ook lieve mensen op je <3 xxxxxxxxx mam

    BeantwoordenVerwijderen

Danki voor de reactie !