maandag 24 november 2014

Hopi hopi druk!

Bon tardi dushi's!

Het is al weer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen! Dit komt mede doordat ik het op stage nogal druk heb gehad. Daarnaast had ik natuurlijk na stage ook van alles te doen, zoals op het strand liggen, Skypen, GTST terug kijken, leuke dingen doen en af en toe natuurlijk een beetje niksen.

Maar goed, na een aantal dagen nu eindelijk weer een post!


Het gaat nog steeds erg goed met me. Ik heb het nog steeds super naar mijn zin in Curaçao. En ook op stage gaat alles nog bon bon. Afgelopen twee weken heb ik het nogal druk gehad met stage. Vooral ook omdat ik werd gevraagd om in te vallen voor een collega die ziek was. Natuurlijk vond ik dit geen probleem, want ik vind het werk erg leuk en ik stond natuurlijk direct klaar om in te vallen. Want als ik iemand kan helpen, dan doe ik dat graag. Vandaar dat ik zaterdag 8 november onverwachts 's ochtends als receptioniste aan de bak moest en zondag 9 november ineens van 14.00 uur 's middags tot 19.00 uur 's avonds. Ik had nog nooit avondshift receptie gedraaid, dus ik moet zeggen: ik vond het best spannend. Op zondag is er verder niemand aanwezig van de andere afdelingen, dus je zit er wel alleen. Maar ik moet zeggen: het ging best goed! Daarnaast werd ook het rooster van de week erop omgegooid, waardoor ik een aantal keren weer achter de receptie moest werken. Wat ik stiekem best leuk vond! Mede omdat ik hierdoor weet dat ze alle vertrouwen in mij hebben dat ik de receptieshifts goed draai. 

Hieronder nog een aantal foto's (van al best weer een tijdje geleden).

Afscheidsdiner van Richa. Ze vertrok op maandag 3 november weer naar Nederland. We aten bij Blues Bar & Restaurant. Dit restaurant zit bij het Avila hotel. Hier hebben we heerlijke pincho's gegeten. Van links naar rechts: Marieke, ik, Chanty, Roos, Noa en Richa.

Afscheidsparty bij Zanzibar. Hier heb je een 'selfie' apparaat. Je kan er voor gaan staan en op een bepaalde knop klikken, dan telt het apparaat af van 3 tot 1 en kom je op de foto. De foto wordt wel automatisch geüpload op Facebook, dus je moet wel even opletten hoe je er op komt te staan, haha.

Een groot cruiseschip vanuit Noorwegen.

Elke ochtend als ik naar mijn werk loop zie ik een prachtige lucht! 

Afgelopen vrijdag was ik vrij en ben ik met een huisgenootje naar de Toelatingsorganisatie Curaçao geweest. Want mijn Verklaring Van Rechtswege zou eindelijk klaar liggen. Ik had er maar een keer achteraan gemaild, of ik hem nu eindelijk kon ophalen. Wat bleek: ze hadden op 8 oktober een brief naar me toegestuurd, met daarin vermeld dat ik mijn VVR op zou kunnen halen. Echter heb ik deze brief nooit ontvangen, dus maar goed dat ik er achteraan ben gegaan. Eenmaal bij de Toelatingsorganisatie heb ik twee uur moeten wachten voordat ik aan de beurt was. Ik had nummertje C265, maar toen ik net ging zitten was nummer C248 net aan de beurt. *sigh* Nou, na die twee uur wachten kreeg ik dan eindelijk een stempel in mijn paspoort, want nee, stagiaires kregen geen papieren meer, maar ook gewoon een stempel. En daar heb ik dan zoveel voor moeten betalen en zo lang voor moeten wachten. Maarja, nu is alles wel eindelijk geregeld!

Toen ik eindelijk mijn stempel had, zijn we boodschappen gaan doen bij de AH. Daarna naar huis gegaan en toen snel door gegaan naar Punda. Hier hebben we bij Plasa Bieu lekker gegeten. Wat je je van Plasa Bieu moet voorstellen: het is een soort 'schuur', waar een stuk of zes kraampjes zijn te vinden waar je enorme borden met voedsel kan krijgen voor ongeveer 15 gulden. Je kan er allerlei soorten vlees en vis krijgen. Dit wordt geserveerd met rijst, gebakken banaan en sla. Ook al denk je als je er komt: waar ben ik nu beland? Het is heerlijk!

Nadat we lekker hadden gegeten bij Plasa Bieu zijn we nog even Punda in gegaan. Ik moest namelijk nieuwe snorkelsetjes hebben en daarvoor kun je het beste bij de winkeltjes in Punda terecht. Zie hierboven mijn mooie aankoopje !






2 opmerkingen:

  1. Hoi laiverdie,

    Mooi dat je het zo naar je zin hebt daar :D
    Je doet t supers op je stage, ga zo door :)

    Kusjes van mij xxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moi Marije,

    Inmiddels all-round hotelmedewerkster! Die ervaring kun je mooi op je CV bijschrijven! Kan me wel voorstellen dat je de avondshift best spannend vond maar je hebt het toch maar even gedaan. Na de drukke dagen op je werk ook tijd voor ontspanning en leuke dingen doen.Geniet ervan.Inmiddels zit de helft van je stage tijd er al op. Nog even en dan is Rick bij je en gaan jullie samen nog heel veel genieten van het mooie Curacao.

    xxxxx mam

    BeantwoordenVerwijderen

Danki voor de reactie !