maandag 15 september 2014

Marije’s bedrijfsongeval(letje)

10 september

Vandaag begon de dag goed. Ik stond vroeg op, omdat ik om 07.30 uur al weer op stage moest zijn. Hier begon ik weer met mijn dagelijkse werkzaamheden. Ook moest ik dit keer naar appartement 7.3, omdat een man van het bedrijf Bay West de bank die daar staat op kwam halen voor een deep cleaning. 


Ik was vandaag zo vriendelijk om die man te helpen met het verschuiven van de vijf delen van de bank. Bij het verschuiven van het laatste deel van de bank kwam ik met mijn rechtervoet onder de bank terecht. Hierdoor ging mijn nagel van mijn grote teen los en begon het behoorlijk te bloeden. Op dat moment probeerde ik natuurlijk rustig te blijven en eerst aan die man te vertellen wat er precies gebeurd was en dat ik daarom even snel terug ging naar de receptie.

En even voor de info: het appartement zit nog op een kleine, nog niet eens, twee minuten lopen van Dolphin Suites. Hierbij moet je eerst door een hek heen, die je open moet maken met een afstandsbediening. Dus ik deed eerst snel dat hek open en legde de afstandsbediening weer bij die man neer zodat hij, als hij klaar was met de bank inladen, ook weer door het hek heen kon.

Eenmaal bij de receptie aangekomen vertelde ik wat er gebeurd was. De hotelmanager, de assistant hotelmanager en de receptiemedewerker zeiden dat ik direct moest gaan zitten en dat ik ook lijkbleek werd. Ik voelde me dan ook helemaal niet lekker, ik werd direct super misselijk en had het hartstikke warm. Op dat moment zat ik nog bij de receptie. Alette (hotelmanager) en Marjan (assistant hotelmanager) zeiden dat het misschien beter was als ik bij de backoffice ging zitten, omdat daar ook airco was. Toen ik eenmaal daar zat merkte ik dat het al wat beter ging en werd me verteld dat ik ook al meer praatjes kreeg. Alette heeft daar verband om mijn teen gedaan, en mijn teennagel weer naar beneden gedrukt. Ondertussen had Marjan de dokter gebeld. De dokter zei gelukkig direct dat het niet nodig was om mijn nagel eraf te trekken, want: ‘hij groeit er vanzelf wel af’, zei ze. De dokter had er ook nog een pleister op geplakt en ze zei dat ik wel gewoon in zee mocht zwemmen, want dat is juist goed voor wondjes. Bovendien zit alleen de bovenkant van mijn teen echt los en aan de onderkant zit hij nog wel redelijk vast.

Het kan dus wel zijn dat mijn nagel er binnenkort, of pas over een paar week, ineens afvalt. Dan zit ik dus zonder teennagel, awkward! Maar hij groeit gelukkig wel weer aan. Alleen kan dat wel vijf maanden duren zei een collega van me. Ik loop nu dus meer op mijn hak dan op mijn volledige voet, omdat het anders pijn doet met lopen.

Dit was zo’n beetje mijn bedrijfsongeluk verhaal. Hopelijk is het niet te heftig, maar dit is zoals ik het beleefd heb afgelopen woensdag.


Ayo,
Marije

3 opmerkingen:

  1. Huuh, toch best wel beetje heftig hoor. Maar gelukkig valt het nog mee. Kan me voorstellen dat je er naar van werd. Op het moment dat wij jou berichtje kregen zaten we net aan onze warme maaltijd. Ik werd er ook beetje naar van. Blij dat het nu beter gaat :)
    Het is hier nu midden in de nacht 02.09 uur. Zometeen brengen wij Ragne naar Ter Apel. Ze vertrekt al vroeg vanuit Bremen met vliegtuig naar Tallinn.
    Nu eerst broodje eten met kop thee.
    Kijk uit naar jouw volgende post.

    Groetjes en liefs mam xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beterschap met je teen Marije. Gr. Aukje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blij dat het nu wel weer beter gaat met je teen lieverd! Hoop dat pijn enzo snel over is :)

    Love you! <3

    xxxxxxxxx Rick

    BeantwoordenVerwijderen

Danki voor de reactie !