woensdag 3 september 2014

Marije's eerste stagedag

Maandag 1 september
Vandaag was mijn eerste stagedag! Mijn wekker ging vanochtend om 05.30 uur. Misschien een béétje overdreven, omdat ik pas om 07.45 uur bij Dolphin Suites verwacht werd. Ik ben expres zo vroeg opgestaan, want ik wilde eerst douchen, dan rustig aan ontbijten, broodjes smeren voor de lunch en ook rustig aan verder klaarmaken. Dit is dan ook uitstekend gelukt! Ik had gelukkig alle tijd van de wereld en kon relaxt (en véél te vroeg) naar Dolphin Suites lopen. Ik verliet het huis rond 07.10 uur, want het is namelijk wel ongeveer 20 minuten lopen. En in die hitte loop je niet echt zo snel, dus doe je er misschien langer over. Dacht ik. Maar ik was al om 07.30 uur aanwezig, dus lekker op tijd!


Toen ik aan kwam werd ik eerst in een mooie blouse van Dolphin Suites gehesen. Daarna moest ik nog even wachten totdat Marjan, mijn contactpersoon, er was. Vanaf het moment dat zij er was, heb ik bijna geen moment meer stil gezeten. Voordat we aan de slag gingen kreeg ik een handboek met werkzaamheden voor de Facility Trainee. Deze heb ik even snel een beetje doorgelezen en daarna moest ik ook aan de slag. De eerste taak van de dag was (en is, altijd, elke ochtend) het zetten van thee en koffie voor in de bibliotheek. Deze bevind zich op de eerste verdieping van het hotel. Wat hier ook bij hoort, is het checken of er nog genoeg kopjes en schoteltjes zijn, of er nog genoeg melk, suiker en theezakjes liggen en sowieso 4x op een dag checken of de thee en koffie nog bijgevuld moeten worden.

Mijn tweede taak was het 'schade checken' van de kamers. Dit gebeurt altijd direct ná de check-out. Hierbij heb ik een lijst gekregen met de dingen die je moet checken, dus bijvoorbeeld het controleren of de tv het nog doet door hem aan te doen en te zappen naar verschillende zenders en het checken van de airco door de airco aan te doen en te voelen of er koude lucht uit komt. Etc. 

De derde taak was het checken van de kamers op of ze goed zijn schoongemaakt. Dit gebeurt natuurlijk nádat ze zijn schoongemaakt door de housekeeping. Hierbij heb ik ook een lijst met dingen die er gecheckt moeten worden. Als er iets niet goed is schoongemaakt, is het de bedoeling dat ik eerst zelf kijk of ik het met een nat doekje schoon kan krijgen en zo niet, dan moet ik het noteren op mijn 'lijstje' met dingen die er nog moeten gebeuren. Dit moet ik dan weer doorgeven aan iemand anders, die dan naar de kamer gaat om het beter schoon te maken. Als dit is gedaan moet ik wéér naar de kamer om te controleren of het nu wel echt goed schoon is.

Kortom: heel veel werkzaamheden en je loopt de hele dag door dingen te checken en je zit echt bijna niet stil! Dit vind ik nu al leuk aan mijn stage, ook al weet ik nog niet wat me nog meer te wachten staat. Het niet stilzitten is ontzettend leuk, want er is dus altijd wel iets te doen en zo vliegt de tijd best snel voorbij. 

Er zijn nog meer dingen die onder mijn taken vallen, alleen deze heb ik nog niet echt uitgebreid gedaan. Dit zijn onder andere het maken van het schoonmaakrooster, het plaatsen van bestellingen, ook ben ik verantwoordelijk voor de linnen en het lopen van veel controlerondes. Deze controlerondes moet ik lopen bij het zwembad, de kamers, de bibliotheek, de barbecueplaats en eigenlijk bijna overal wel.

Wat ik nog meer gedaan heb vandaag is lunchen bij het Sea Aquarium! Ik ging lunchen met een collega en die vertelde dat ze altijd luncht bij de dolfijnen. Met mijn stage kan ik gratis binnenwandelen bij het Sea Aquarium en dit is zo ontzettend leuk! Ik weet gewoon nu al dat ik de rest van mijn lunches hier ga doorbrengen! We gingen zitten bij een zitplek met uitzicht op één van de bassins waar de dolfijnen in zwemmen. Toen we ons brood op hadden heeft ze me nog een kleine rondleiding gegeven. Ik heb een hele grote rog gezien, hele mooie kleine en grote vissen, nog weer een grote rog, pelikanen, een mega zeeschildpad en zelfs haaien


Dolphin Suites










2 opmerkingen:

  1. Mooi dat je het naar je zin hebt daar lieverd! En meteen al verantwoordelijke werkzaamheden op je stage, spannend! Veel succes nog schat <3

    xxxxxxxxxxxx mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je het zo leuk vindt en dat het druk is. Ben blij voor je dat jouw 1e stage dag prettig verlopen is.Want het was natuurlijk best wel spannend. Zopas hebben we via Skype contact gehad en heb je nog veel verteld over jouw werk en wat je in je vrije tijd doet.Blij dat we je weer gezien en gesproken hebben. Doeg, <3 lieve groetjes van mam xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen

Danki voor de reactie !