maandag 25 augustus 2014

A long, long flight

En daar stond je dan, op Schiphol, samen met je ouders, zusje en vriend.. Dan is toch eindelijk de dag aangebroken waar je al zo lang naar uit keek, maar toch ook een kléin beetje tegen op zag, maar dan alleen vanwege het afscheid nemen. Dat was namelijk wel het moeilijkste van alles.


De dag begon met het opstaan om 02.30 uur, daarna ontbijten, klaarmaken en proberen om niet te stressen over of je alles wel mee hebt, want ja, je gaat wel 5 maand weg, en dan moet je wel alle belangrijke dingen mee vanuit huis en iets vergeten is not done. Om 04.15 uur vertrokken we naar Schiphol. Mijn vlucht ging om 09.50 uur, dus om 07.00 uur inchecken was een must.

Mijn koffer woog, zoals ik al wel had voorspeld, meer dan de toegestane 23 kilo. Oops! Maar goed, het maakte mij niet zo veel uit want ik kon niks meer uit mijn koffer gaan schrappen. Dan bestond mijn handbagage ook nog eens uit twee stuks, namelijk een weekendtas en een rugtas, die beide óók bomvol waren. 

Na het inchecken keek ik nog één keer achterom, om nog voor de laatste keer te zwaaien naar mijn familie en vriend. Daarna liep ik verder en stond ik er alleen voor. Marije tegen de wereld. Ik moet eerlijk zeggen dat ik best zenuwachtig was voor het hele gebeuren. Ook al heb ik al twee keer eerder gevlogen, dit is toch anders, ik ging dit keer alleen.

De vlucht zelf vond ik echt ontzettend lang duren. In het begin viel het best nog wel mee, was ik een filmpje aan het kijken en lekker muziek aan het luisteren, even wat geslapen. Maar op een gegeven moment kon ik me nergens meer op concentreren, omdat ik gewoon zo ontzettend moe was. Slapen lukte op een gegeven moment ook niet meer. Komt vast allemaal doordat ik al zo vroeg wakker was en het tijdsverschil tussen  Nederland en Curaçao. Want ik vloog dan wel om 09.50 uur, ik kwam wel om 13.25 uur aan op Hato.

Next in line: een verslag over het huis, inclusief foto's!









Omdat ik zonder Rick, mijn lieve geograaf op 'reis' ga, heb ik van hem een Curaçaose 
Reisgids gekregen. Hierin staan allerlei bezienswaardigheden op Curaçao, wat het kost 
en waar het is! Super handig, zo kan ik me tenminste ook zónder een echte geograaf redden! 
Maar liever had ik natuurlijk mijn geograaf wel bij me gehad!








5 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's en een mooi verhaal. Dat je daar nog energie voor had gisteren na zo'n lange, vermoeiende dag. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi lieverd,

    Heel mooi geschreven. Leuk om je ervaringen ook nog zo even te lezen. Was blij dat ik je gister nog gesproken en gezien heb met Skype. Ik wou graag je verhalen nog ff horen en weten dat je goed 'thuis' was aangekomen, voordat ik ging slapen. Maar toen had ik de fotos nog niet gezien, prachtig hoor!! Enne je geograaf komt ook nog langs he, dan help ik je een paar dagen hahah. :) Gaat helemaal goed komen met jou daar, ik ben trots op je wat je tot nu toe bereikt hebt. Alles zelf geregeld en ook nog s zon lange vlucht. Super lieverdd!!! Slaap nog maar ff verder want t is bij jou nog maar half vijf snachts.

    Dikke kus <3

    Rick

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En inmiddels al wakker? Gr. Aukje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's Marije. Leuke tekst ook, vooral de zin: "Marije tegen de wereld".
    Succes!
    Groetjes van Harm

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Marije,
    Wat fijn dat je goed bent aangekomen na de lange en vermoeiende vliegreis - voor het eerst helemaal in je eentje. En dan eerst nog alle emoties van het afscheid nemen van je vader, moeder, Freija en je grote liefde Rick. Veel succes en plezier daar in Curacao. Greetje Buisman-Dijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Danki voor de reactie !